Entre els joves es trobava la xativina Reis Gallego, que ja es troba de volta a la nostra ciutat

Xàtiva, 8 de gener de 2013

El ple de l’Ajuntament de Xàtiva va aprovar una moció presentada pel grup municipal BLOC – Compromís per tal de condemnar “l’actuació de l’exèrcit marroquí que va disparar als tretze joves de l’Estat Espanyol que junt als integrants de la plataforma ‘Crits contra el mur marroquí’ van efectuar una marxa aproximant-se al ‘Mur de la vergonya”, mur que separa la part del Sàhara Occidental ocupada per Marroc de la part lliure. La plataforma amb la que es van reunir els tretze joves representants de diferents organitzacions polítiques de l’Estat està formada per joves sahrauís que es troben acampats a pocs metres del denominat Mur de la Vergonya, que separa els territoris ocupats pel Marroc en el Sàhara Occidental dels territoris alliberats. Esta acció no sols pretén ser un espai de debat sobre el conflicte polític que oprimeix al poble sahrauí, sinó també busca noves formes de denúncia per a avançar en la solució del conflicte polític, econòmic i legal. L’acció va consistir en una marxa cap al mur detenint-se a pocs metres del mateix, fet que va provocar que l’Exèrcit Marroquí responguera efectuant diversos tirs, una reacció totalment desmesurada en comparació amb el caràcter pacífic de la protesta. Les proximitats del mur són terrenys minats, mines procedents de països d’Occident, que han causat en més d’una ocasió ferits en a població civil. Entre els joves es trobava la xativina Reis Gallego, que hi va anar en representació del BLOC Jove. Tant ella com la resta de joves no van sofrir cap dany, i a hores d’ara Reis es troba de tornada a la nostra ciutat.

En la moció també es va recolzar les accions empreses per la CEAS (Coordinadora Estatal d’Associacions Solidàries amb el Sàhara), que organitza aquestes trobades en Tinduf, trobades que donen ocasió l’oportunitat de continuar coneixent de prop la dura realitat que el poble sahrauí viu des que Espanya va entregar el Sàhara Occidental. La joventut sahrauí allí present ha denunciat la dramàtica situació que es viu no sols  en els camps de refugiats sinó especialment en la zona de territoris ocupats on la censura del Govern Marroquí és total i absoluta, impedint conéixer les sistemàtiques violacions de Drets Humans. La tortura i les desaparicions conformen el dia a dia de la població sahrauí que resideix i resisteix en el territori ocupat davall el silenci còmplice de la Comunitat Internacional.